Bir telefon kaderini değiştirmeye yetti.

Lumia, Nokia’yı dipten çıkardı

Son 5 yıldır akıllı telefon pazarında rakiplerinin gerisine düşen Nokia, Windows 8’li Lumia serisiyle tekrar yükselişe geçti. Modelin tanıtıldığı 5 Eylül’den bu yana hisse fiyatı yüzde 97 yükseldi

Son dönemde akıllı telefon pazarında Apple, Samsung ve Blackberry gibi rakiplerinin gerisine düşen Nokia, eski parlak günlerine dönmek için umut verdi. Geçen yıl Windows ile işbirliği yaparak Windows 8 işletim sistemine sahip modeli Lumia’yı tanıtan Nokia’nın hisseleri lansman tarihi olan 5 Eylül 2012’den bu yana yüzde 97 yükseldi. Finlandiyalı cep telefonu devi Nokia, tanıtımından bu yana Lumia’dan 5 milyon adetten fazla sattı.

Nokia, 10 yıldan fazla süredir birlikte çalıştığı Symbian işletim sisteminden 2016’ya kadar vazgeçip Windows Phone modellerine ağırlık vermeyi planlıyordu. Geçen yıl Türkiye’ye gelen Nokia Başkan Yardımcısı Tuula Rytila da, şirketin Windows Phone işletim sistemli telefonlarla büyüyüp eski güçlü günlerine döneceğini söylemişti.

41 megapiksel kamera

Nokia’nın yükselişinde kullanım kolaylığı sağlayan işletim sisteminin yanında güçlü kamerası da etkili oldu. Dün, şirketin geçen yıl tanıttığı 808 PureView modelinin ardından bu kez yeni Lumia serisi telefonlarında 41 megapiksel dahili kamera kullanacağı ortaya çıktı. Nokia’ya yakın kaynaklara göre Şubat sonunda gerçekleştirilecek Dünya Mobil Kongresi’nde Nokia yeni bir sürpriz yapacak. Windows Phone 8 işletim sistemi altında çalışacak yeni Lumia’ların 41 megapiksel dahili kamerası olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder