Ayşe Arman "Kızıma or.spu muamelesi yapamam"

Magazin sitesinin bir tanesinde güncel olayları takip edeyim diye girdiğimde rastladığım bir yazıyı paylaşmak istedim bugün sizlere… Ayşe Arman’ın, şu an Türkiye’nin gündemini meşgul eden kürtaj konusuna ilişkin bir köşe yazısını okudum ve çok beğendim.

Köşe yazısının en can alıcı ve siyasi mesaj içermeyen yerini alıntı yapıyorum ki, okuyan ziyaretçilerimiz ana fikrini anlayabilsin. Okuyun, hak vereceksiniz…

İki gündür kürtaj üzerine yazdığım yazılardan sonra, posta kutuma şöyle bir mail düştü. Bir muhafazakâr beyefendi, bundan böyle bu ülkede maddeler halinde nasıl yaşanılması gerektiğinin tarifini yapmış.

1- Kadınların, sokakta alabildiğince kendilerini teşhir etmelerine karşıyız.

Ben değilim! Bunu savunan insanların “teşhir”den ne anladığını bilmiyorum, bilmek de istemiyorum. Önümüz yaz, şortumu da giyerim, yırtmaçlı eteğimi de, askılı elbisemi de, bikinimi de, mayomu da… Seksi ve güzel görünmenin ahlaksız bir davranış olduğunu düşünmüyorum. Ahlak da, benim ahlakım. Bir tek kocamı ilgilendirir, hiç kimseye laf düşmez. Ama artık inanıyorum ki, giderek günün birinde ne giyeceğimize de karar verecekler!




2- Tıbbi gereklilik dışında kürtaja karşıyız.

Buyurmuş mail atan beyefendi… Ben değilim. 18 yaşında kız hamile kalmışsa, o çocuğu doğurmama hakkı var. “Hata” yapmış. Öyle ya da böyle sevişmiş sevgilisiyle ama hazır değil o çocuğu doğurmaya… Bunun adı “hata”dır, “cinayet” değil, bal gibi kürtaj olur. Ve ben onun annesiysem, kızıma orospu muamelesi yapmam, ona yardımcı olurum, daha kendisi çocuk olan kızımı, o bebeği doğurmaya zorlamam. Tecavüze uğrayan genç bir insana da, “Doğuracaksın!” demem. Kendini hazır hissetmeyen hiçbir kadına demem. Ve eğer hastaneye götüremeyeceksem, o zaman yasadışı bir şekilde muayenehaneye götürürüm, hiç de çekinmem. Beni yasak işler yapmaya mecbur ederseniz yaparım. Lanet ederim ama yaparım, çocuğum her şeyden değerli. Onu fişlemenizi de istemem, TC kimlik numarası da vermem. Beyefendinin hayal ettiği Türkiye’ye bakar mısınız?

Ensest ilişkiler, homoseksüellik ve benzeri sapkınlıkların arka planı araştırılmalı, analiz edilmeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder